Foto: Nina Adam Hausmann
Trèvol "Qui omple un estadi no és pas un graller"
Un primer disc que presenta totes les cares explorades pel grup fins ara. Aquestes van des d'una sonoritat folk i acústica, a un toc pop i comercial. Dels temes cantats cal destacar les lletres, que reflecteixen els ideals, sentiments i sentit de l'humor dels integrants del grup. Amb aquestes cançons, Trèvol busca posicionar-se dins l'imaginari de la gent jove.
El fil conductor del disc reflecteix l'evolució del grup en l'any i mig de vida, anant des de l'estètica més tradicional en la primera meitat i desenvolupant-se cap a una identitat més pròpia en la que prenen protagonisme altres gèneres.
Tot agafant melodies populars, “Castellanes i basques”, “Folk&Roll” i “Molontrull” obren el disc d'una manera enèrgica. Aquests tres temes són arranjaments propis a partir de peces que no deixen indiferent.
Amb “Ni un pam de terra” i “La Vanitosa” es mostra un rostre més seriós i reivindicatiu, però sense deixar en cap moment de banda els referents musicals dels quals beu Trèvol des dels inicis.
“Quimet”, “MIX2x4ENC” i “Per molt de temps”, entre d'altres, aporten un punt de vista influenciat pel pop i per la mena de producció que aquest gènere comporta. No obstant això, encara donen molt protagonisme a l'arrel. En algun dels casos, a través de la música i, en d'altres, a través de la lletra.
I, precisament a causa d'aquest desig d'experimentar una mica amb l'electrònica, sorgeix un Interludi que, malgrat que hagi sonat als concerts de Trèvol des del primer dia, ara ha viscut una metamorfosi gràcies a l’art d'en Magí Capdevila i pot ser que sembli un tema nou per molts dels qui l'escoltin.
Laia Glück finalitza l’any 2022 el Grau Professional d’oboè a l’IEA Oriol Martorell i inicia el Grau Superior de gralla a l’ESMUC aquell mateix any, que segueix cursant actualment.
Ha col·laborat en discos d’artistes com Obeses, Jaume Sisa, Xavier Batllés i Miquel Pujadó, així com ha format part de l’Orquestra de Músiques d’Arrel de Catalunya (OMAC juvenil), la Jove Orquestra Simfònica del Vallès i d’altres formacions entorn de la música tradicional.
Martí Fleta cursa fins a sisè de grau professional al conservatori de Badalona amb trombó. Alhora, i encara ara, rep formació de bateria jazz a l'Escola de Música Moderna de Badalona.
Ha tocat a diverses formacions de folk com ara l'OMAC juvenil i el quintet Verge de Sosa i també ha liderat un grup de rock, amb el qual ha gravat un EP.
També ha gravat percussions d'un tema d'Obeses i ha enregistrat la banda sonora de l'obra de teatre "Vai Via", de Xirriquiteula Teatre.
Léonie Martet ha obtingut el DEM a Perpinyà (diplôme d’étude musicale) i actualment estudia el Grau Superior de flabiol a l’ESMUC.
Ha guanyat la beca Josep Maria Bernat per a joves instrumentistes de cobla. És la flabiolaire de la cobla Mil·lenària, Fidelíssima Vila de Perpinyà, cobla representant de la Catalunya Nord, i toca la tarota al grup Juglars, una cobla de juglars que imita les que existien a la Catalunya Nord al segle XIX.
Bernat Garcés es forma en l'àmbit de la música moderna i el jazz a l'EMMCA de l'Hospitalet i al Taller de Músics de Barcelona. Actualment cursa el Grau Superior en interpretació de piano jazz a l’ESMUC. Col·labora en formacions jazzístiques diverses i recentment ha enregistrat la banda sonora de l'obra de teatre "Vai Via", de Xirriquiteula Teatre.